relacje romb

relacje z wypraw na Kaukaz - wakacje 2013

W cieniu Araratu - przez Gruzję, Armenię i Turcję

Jesteśmy parą studentów z Politechniki Wrocławskiej i w tym roku planujemy spędzić ostatni miesiąc wakacji w podróży. W 30 dni chcemy pokonać ok. 11 tysięcy kilometrów - tak zakłada plan, choć zdajemy sobie sprawę, że prawdziwy scenariusz napisze sama przygoda. Przez 10 państw wieźć nas będzie Kawasaki VN 800 Classic, a ograniczać będzie jedynie czas...

relacje - wakacje 2012

Armenia, Górski Karabach i Gruzja z dzieckiem w plecaku 2012

W 2011 roku odwiedziliśmy Południowy Kaukaz. W Armenii weszliśmy na Południowy wierzchołek Aragats 3879 m n.p.m., leniuchowaliśmy nad Jeziorem Sewan, a następnie przez Gruzję i cały Azerbejdżan dotarliśmy pod granicę z Dagestanem, gdzie straż graniczna nie puściła nas w góry z powodu zagrożenia terrorystycznego. W Gruzji trzykrotnie wracaliśmy do Tbilisi; w rejonie Kazbegi atakowaliśmy trudną drogą od południa Kurostsveri 4071 m n.p.m. i przeżyliśmy piękny trekking pod lodowiec Chalaati w Swanetii, a na koniec podróżowania po Gruzji pojechaliśmy nad Morze Czarne do Ureki. Specyficzną podróżą był powrót do Polski przez Turcję, Bułgarię, Rumunię i Ukrainę - sporą część tej drogi przejechaliśmy autostopem. Mikołaj był niezwykle dzielny podczas całej wyprawy. W górach wiele odcinków pokonywał niczym kozica górska. Cały czas tryskał energią, której nam dorosłym, szczególnie w ponad czterdziestostopniowych upałach, czasem brakowało. Relacja z podróży na portalu kaukaz.pl

Rok 2012 to powrót na Południowy Kaukaz, gdzie planujemy zrealizować kolejny rodzinny projekt podróżniczo-wspinaczkowym "Armenia, Górski Karabach i Gruzja z dzieckiem w plecaku 2012".
wyprawa dookoła Morza Czarnego sierpień-wrzesień 2012 wyprawa dookoła Morza Czarnego sierpień-wrzesień 2012

Trudno sprecyzować kiedy dokładnie pojawił się pomysł by objechać Morze Czarne. Jeszcze parę lat temu Gruzja i Armenia były dla mnie krajami bardzo egzotycznymi i niedostępnymi. Prócz przeczytania wielu relacji i obejrzenia setek zdjęć, na pewno wpłynęła na to zeszłoroczna wyprawa na Kaukaz Północny, która zauroczyła mnie niesamowitymi widokami oraz bardzo życzliwymi ludźmi.
W drodze do Omalo. Od lewej: Mateusz, Jagoda, Michał. TUSZETIA I SWANETIA. BACKPACKING.

Jagoda, Michał i Mateusz na rok przed maturą postanowili rozpocząć swoją przygodę z backpackingiem. Udało im się przekonać przyjaciół i rodzinę, że nie zginą na dalekim Kaukazie. Gruzja okazała się idealnym celem: dość tania, bezpieczna, przyjazna. Spakowali plecaki i ruszyli w drogę.

relacje - wakacje 2011

Z dzieckiem w plecaku

Kaukaskie trekkingi czy wspinaczka dla ludzi gór są pięknym wyzwaniem. Ale kiedy planuje się wejść na dwa czterotysięczniki z dzieckiem, to takie wyzwanie staje się szalone lub niezwykle ambitne (to zależy od punktu widzenia).
wyprawa rowerowa do Gruzji - przeczytaj relację i zobacz piękne zdjęcia

Udział w wyprawie wzięły siostry - Aga i Magda Koneczne oraz Sławek Ważny - trójka przyjaciół, których połączyła wspólna pasja - rowery. Pięć lat temu, zorganizowali swoją pierwszą wspólną zagraniczną wycieczkę rowerową. Od tego czasu co roku wypoczynek spędzają tak samo - zwiedzając na dwóch kółkach ciekawe zakątki świata, poznając ich kulturę, przyrodę i ludzi! :) - w 2011 roku padło na odległą i egzotyczną Gruzję! ...
Swanetia 2011

Naszym celem jest próba zdobycia Tetnuldi - 4853 m n.pm. przepięknego szczytu o piramidalnym kształcie, jednej z najpiękniejszych gór Gruzji. Naszym głównym celem będzie poprowadzenie nowej drogi na jego południowej ścianie o długości w przybliżeniu 1800 metrów....
z Gruzji na Bałkany

Podróżując po Bałkanach i Gruzji chcemy odkryć ich prawdziwą twarz, odmienną od tej utrwalonej w stereotypach Europejczyków. Chcemy zobaczyć tę część Europy bez narzuconego nam przez media i polityków ...
Wyprawa motocyklowa do Gruzji i Armenii

Wyruszają 11 czerwca z rodzinnego miasta. Ich trasa prowadzi przez Rumunię - Bułgarię - Turcję - Gruzję - Armenię - Gruzję - Turcję...

relacje - konkurs 2010

GRUZJA 2010 I left a peace of my heart in Georgia.

Niecałe trzy godziny z Warszawy i już Tbilisi. Miasto świeci w dole tysiącami migoczących światełek - wygląda to niesamowicie pięknie! Faktycznie - jakby gwiazdy schodziły tu spać...

Bogactwo duszy w kraju biednych ludzi

Dziś, w dobie turystyki masowej, ginie powoli to, co powinno być celem każdego podróżnika - poznanie kraju, do którego jedzie. Wszak kraj to nie tylko budynki, pomniki, ciepłe plaże...
Gruzja Gambit Gruziński.

Dlaczego Gruzja? Aby pobłąkać się trochę po lądach do których dotarli Argonauci, wybrać się w podróż przez Kolchidę i Iberię, wypić wino w cieniu ...
MOJE SPOTKANIE Z GRUZJĄ MOJE SPOTKANIE Z GRUZJĄ

Pytanie jak wybrać się do Gruzji nurtowało mnie długo. Realizacja okazała się całkiem prosta, a rzeczywistość przerosła wyobrażenia. Trawestując tytuł książki W. Jagielskiego można powiedzieć -Dobre miejsce do podróżowania....
Bakijski skwar Bakijski skwar

Stojąc rok temu, w sierpniu 2009 roku przy górnym kościele w Dawid Garedża, podziwialiśmy zieloną, lekko pofałdowaną równinę, sprawiającą niesamowite wrażenie...
Armenia i Gruzja - lipiec 2010 Armenia i Gruzja-lipiec 2010

Planowaliśmy rozpocząć podróż w Gruzji i przez Turcję przedostać się do Grecji. Tuż przed zakupem biletów, LOT ogłosił, że otwiera połączenie Warszawa - Erewań ....
Podróż to ciągłe przeżywanie Podróż to ciągłe przeżywanie

Podróż to ciągłe przeżywanie, dziwienie się, niespodzianki, wrażenia, zdumienia.Smutne, ale z biegiem czasu wspomnienia bledną w naszej pamięci. Warto wtedy ...
Kaukaz - nasze marzenie Kaukaz - nasze marzenie

Na pomysł wyjazdu do Gruzji wpadliśmy pod koniec jesieni 2009 r. Sama idea wyjazdu w tamte strony chodziła nam po głowie już od jakiegoś czasu. Podróż na Kaukaz, do krainy którą. ...

Gruzja - fakty i mity.

Czyli relacja z dwumiesięcznej podróży po Gruzji, która będzie "rozprawką" z wieloma mitami jakie krążą w polskich mediach, a szczególnie portalu kaukaz.pl.
Wspomnienia z armeńskiej przygody na dwóch kółkach Wspomnienia z armeńskiej przygody na dwóch kółkach

Kiedy mija kolejny rok powracamy wspomnieniami w miejsca i czas, które zapadły nam szczególnie w pamięci. Ja wracam dziś do Armenii, gdzie wraz z ....
Gruzja - mały, bliski sąsiad Gruzja - mały, bliski sąsiad

Już na lotnisku w Kijowie wzbudzamy zainteresowanie drużyny piłkarskiej Wit Georgia, której piłkarze wracają do Gruzji z rozgrywek na Ukrainie. ....

Światła i cienie w mojej drodze na Kazbek

Z tego, co pamiętam pomysł zrodził się chyba ze dwa lata wcześniej i nawet teraz mam wrażenie, że tak jakoś, prawie w głowach wszystkich równocześnie ...

moja Gruzja

Inaczej patrzy się na rzeczy widziane po raz pierwszy, inaczej na te, oglądane powtórnie. To są nie te same emocje, odczucia, przemyślenia ....

Pierwsze spotkanie z Gruzją.

Zanim dochodzi do wielkich czynów najpierw powstaje idea. Jest matką przygody, popycha do działania, pomaga znaleźć ...

Autem przez Gruzję… do Iranu,

czyli fascynująca podróż rodziny Karweckich. Poznaj ich przygody! przeczytaj gdzie dotarli, kogo spotkali i co widzieli? Zobacz wyjątkowe zdjęcia! Dowiedz się jak oni to zrobili! A może powtórzysz ich wyczyn. Czytaj kolejne odcinki! ...
Azerbejdżan 2009 Azerbejdżan 2009

Dlaczego w zasadzie Azerbejdżan? Widok roztaczający się z Davit Garedżii, znajdującej się na pograniczu azerbejdżańsko-gruzińskim, który zobaczyłyśmy w czasie zeszłorocznej wyprawy do Gruzji, wszystko wyjaśnia. ...